Saç Ekimi Öncesi Sonrası

Saç Ekimi Öncesi Sonrası

Saç ekim işlemi öncesinde belirlenmesi gereken kriterlerden biri greft sayısıdır. Hasta NeoClinic’e geldiğinde öncelikli olarak doktorumuz tarafından muayeneye alınarak gerekli olan greft sayısı belirler. Sonrasında hastamıza gerekli olan HIV, Hepatit B, Hepatit C, hemogram ve PT (kanama zamanı) testleri tarafımızca ücretsiz yapılmaktadır. Bu testler neticesinde ya işleme devam edilir ya da iptal kararı alınır. HIV+ veya Hepatit C hastalığı çıkan kişilerde saç ekim işlemi uygulanmamaktadır. Hepatit B olan hastalarda ise bireye özel odada dezenfektan işlemi yapıldıktan sonra saç ekimi işlemi uygulanır. Ayrıca, kullanılan araç ve gereçler de tek kullanımlık olup, tüm dezenfekte işlemleri yapılır.

Saç Analizi ve Uygun Tekniğin Seçilmesi

Saç analizi yapılırken tüm plan donör bölgedeki saçın yeterli olup olmadığına bağlıdır. Donör alanı yeterli olan bireyde gerekli olan tüm bölgelerde ekim işlemi için planlama hazırlanır. Bireyin donör alanı yetersiz ise hasta ile karar verilerek operasyon iki seans olarak belirlenir. Uygun tekniği seçebilmek için hastanın saç sıklığı, cilt yapısı ve yaşı göz önünde bulundurulmaktadır. Saç aralarına ekim yapılması gereken bir hasta ise safir saç perkutan tekniği kullanılmaktadır, saçlı ve saç aralarına ekim yapılması gerekiyor ise DHI Plus Gold yöntemi tercih edilir.

Saç Ekimi Sonrası

Saç ekimi sonrası NeoClinic içerisinde özel mikro iğneli tedavi, iğneli mezoterapi, lazer terapi ve ozonlu mezoterapi uygulamaları yapılmaktadır.

Özel Mikro İğneli Tedavi

Bireyin kendi kanı alınıp, özel tüplerde santrifüj cihazında beyaz olan trombositleri ayrıştırılarak, beyaz olan plazma deri altına enjekte edilmektedir. Mikro iğneli tedavi yönetimi, saç köklerinin tekrar canlanmasını, zayıf düşen ya da seyrelen saçların hücre yenilenmesi destekleyerek daha güçlü hale gelmesini, köklerin onarımını sağlamaktadır. Saç ekimi sonrasında greftlerin ekimiyle birlikte saç dokusunun gelişimi başlar. İncelen ve yıpranan saç foliküllerinin onarımı yapılır. NeoClinic’te kullanılan mikro iğneli tedavi tüplerinde kalsiyum bulunmaktadır ve growth faktörleriyle de diğer mikro iğneli tedavi yöntemlerine göre 100 kat daha fazla büyümesini sağlar.

Lazer Terapi

Bireyin saç ekim sonrası geldiği ilk gün yıkama ve pansuman işlemleri uygulanır. Sonrasında lazer terapi uygulaması gerçekleştirilir. Ağrısız ve acısız yöntemlerden biri olan lazer terapi, ışınlarla yapılan tedavi yöntemidir. Işınlar, deri altına nüfus ederek uyuyan ya da uyarılmayı bekleyen saç köklerini aktif hale getirir ve cansız olan saç tellerinin kalınlaşmasını sağlar. Ayrıca, dökülmeyi engelleyerek, saçın beslenmesini destekler.

Ozonlu Mezoterapi

Şeffaf ve renksiz bir gaz olan ozon, üç tane oksijen atomundan meydana gelebilmektedir. Bu tedavide multi-vitaminler karıştırılarak, bireye ağrısız ve acısız bir şekilde işlenir. Bireyin saç ekim sonrasında kan akımı arttırılır ve hücre yenilenmesi sağlanır.

Saç Ekimi Sonrası Mezoterapi

Saçın ihtiyacı olan mineral, protein ve vitaminler enjektör ile deri altına uygulanır. Bu uygulamada kan dolaşımı arttırılır ve saça etkisi kısa sürede gözle görülür bir hale gelir. Ayrıca saçları güçlendirir ve daha sağlıklı uzamasını sağlayarak saç dökülmesini engeller.

Türkiye'nin En İyi

NeoClinic Estetik Merkezi

Saç Ekimi Sonrası Kullanılan İlaçlar

Birey, ekilen greftlerin beslenmesi, dökülen saçlar var ise dökülmeyi durdurarak yenisinin çıkması için vitamin ve serum kullanması gerekmektedir. Serum ve vitaminlerin içerisinde kök hücreler ve multi-vitaminler bulunduğundan, dolayı kullanımı asla geciktirilmemelidir. Ödemi kısa süre içinde atabilmek için tuz tüketimi azaltılmalı, verilen ödem sökücü ilaçlar doktorumuzun belirlediği periyoda göre tüketilmelidir. Ayrıca saç ekimi yaptıran kişiye antibiyotik ve ağrı kesici ilaçlar yazılır. Antiboyotikler genellikle günde iki defa kullanılırken; ağrı kesici ise hastanın şiddetli ağrıları olduğunda günde üç defa kullanılır. Ancak ilaçların kullanımında doktorun önerilerine açık olunmalı ve bu doğrultuda verilen ilaçların tüketilmesi gerekir.

Saç Ekimi Sonrası Hangi Şampuan Kullanılmalı?

Saç ekim işleminden sonra deri kabuk dökmeye başlar. Bu sebeple greftlerin saçlı deriye tutunmasını ve onarımını sağlamak için NeoClinic Bakım Seti kullanılmalıdır. Doğal ve bitkisel olan NeoClinic Bakım Seti kullanımı önemlidir. Bakım setinde yer alan Şampuan günde 1 defa olacak şekilde kullanılarak, saçın onarımı güçlenir. Hastanede ilk yıkama işlemi gerçekleşen hastanın, 10 gün boyunca evde yıkama işlemini yapması gerekmektedir. Evde yıkama işlemlerini yapabilmesi için hastaya köpük verilir. Bu köpük saç ekimi yapılan bölgeye sürüldükten sonra 20 dakika bekletilir ve yıkanır. Köpük; donör noktanın kurumaması, kabuklanmaması ve gerginlik yaratmaması için günde üç defa sürülmeli ve yıkama yapılmamalıdır. Köpük, belirli bir süre sonra vücut tarafından emilerek, iyileşmeyi hızlandırır.

Saç Ekimi Sonrası Ne Zaman Tıraş Olunur?

Saç ekim işlemi sonrasında 4.aydan itibaren fön yapılabilir, boyanabilir ve topic sürülebilir. Makine veya ustura ile tıraş yapmak için 6 ayın dolması gerekmektedir. Saç ekimi işleminden 6 ay sonra jöle, briyantin, sprey, wax gibi ürünler saça uygulanabilir. Ancak deriye temas etmemeli, sadece saçın yüzeyine uygulanmalıdır. Saça kullanılan tüm ürünler, yatmadan önce mutlaka yıkanmalı ve arındırılmalıdır.

Ekilen Saçlar Ne Zaman Çıkar?

İlk olarak şok dökülme sonrasında 3.aydan itibaren çıkmaya ve uzamaya başlar. Ekim yapıldıktan itibaren 1.ay, 3.ay, 6.ay, 9. ay ve 1.yılında kontrol gerçekleştirilmelidir. Bu kontrollerde 3. aydan itibaren ufak tüylenmeler görülebilir. 6.aydan itibaren çıkan saçlar net görülmeye başlanır. 1.yıldan sonra ise saç çıkma süreci tamamlanır.

Ekim İşlemi Ne Kadar Sürer?

Saç ekim işlemleri bölgenin boyutuna göre değişmekle birlikte 5 ile 6 saat arasında değişiklik gösterebilmektedir.

Saç Ekimi Kimlere Uygulanır?

Saç ekim işlemi yapılabilmesi için bireyin hasta geçmişi ve yapılan kontroller göz önüne alınarak ekim işlemine uygun olup olmadığı belirlenmektedir.

Saç Ekimine Uygun Olan Kişiler;

• Saçları genetik veya hormonal nedenlerden dolayı dökülme yaşayan kişiler.

• Önceden saç ektimi yaptıran ve memnun olmayan kişiler.

• Seyrek veya yeteri kadar yoğun saça sahip olmayanlar.

• Bakım ve terapilere zaman ayıramayan kimseler.

• Farklı hastalıklar sebebi ile saçlarında dökülme ya da seyrelme yaşayanlar.

• Hamile olmayan kişiler.

• Kalp ve kronik rahatsızlığı olmayan kişiler.

• Kimlere Uygulanmaz?

• Kronik rahatsızlıkları, kalp, tansiyon, böbrek, karaciğer yetmezliği olan kişiler.

• Kanser ve benzeri hastalıkları olanlar.

• Panik atak yaşayan kimseler.

• Hamileler.

• Donör noktasında yeterli miktarda saç olmayan veya tamamen kel olan kişiler.

• Hepatit C veya HIV pozitif taşıyan bireyler.

• 24 yaşından küçük olan kişiler.

• Genetik nedenlerden dolayı doğum itibariyle saçı olmayan kişiler.

• Şeker hastalığı veya diyabet hastalığı olan kişiler.

• Kan testinde hemofili olmayan kişiler.

• Saç Ekimi Hangi Mevsimde Yapılır?

Saç ekimi işlemi yaptırabilmek için belirli bir mevsimi yoktur. Ancak ekimden sonra kafa derisine iyi bakılabilmesi için gün ışığı veya terlemelerden uzak tutmak gerekir. Bu nedenle genellikle mevsim geçişlerinin olduğu ilkbahar ve sonbahar ayları tercih edilir. Ekim yaptırmak isteyen kişi ise, kendisini ne zaman hazır hissederse o zaman yaptırabilir.

Saç Ekimi Ağrılı Bir İşlem Midir?

Ekim esnasında hastanın ağrı hissetmesini engellemek amacıyla püskürtme yöntemi ile ağrısız anestezi uygulanarak, ekim bölgesinin uyuşması sağlanır. İlk yapılan ağrısız anestezinin ardından anestezinin etkisini arttırabilmek amacıyla lokal anestezi işlemi yapılır. Böylelikle işlem esnasında herhangi bir ağrı, sızı hissiyatının önüne geçilmektedir.