Implant Tedavisi

Implant Tedavisi

Dental implantlar çene kemiğine yerleştirilen ve protezlere destek için yapılan yapay diş kökleridir. Bu implantlar eksik dişlerin yerine yapılan, uzun ömürlü ve yaşam boyu sorunsuz şekilde kullanılabilen titanyumdan elde edilmiş vidalardır. Bu vidalar uzman diş hekimleri tarafından steril ortamlarda küçük bir cerrahi işlemle çene kemiğine yerleştirilir. Bu işlem sonrasında yaklaşık olarak iki, üç ay içerisinde implant çene kemiğine tamamen tutunur. Bu aşamalardan sonra gerçek bir diş kökünün yerini alan implant, üzerine konacak protezi taşıyacak duruma gelir. İmplant uygulamasının yapılabilmesi için, öncelikle implantı destekleyecek kemik yapısının ve diş etlerinin yeterli miktarda ve sağlıklı olması gerekmektedir. Bunlar olmadığı durumda ilave kemik cerrahisi uygulamaları (sinüs lift, otojen blok kemik greft) ile de implant yapılır ve başarı oranı çok yüksektir.

Uygulanan tedavinin tamamlanması hastanın durumuna ve yapılan işlemlerin içeriğine bağlı olarak değişim göstermektedir. Hastaların kemik yapısı ve dişlerinin durumuna göre yaklaşık olarak iki, üç ay sonra kalıcı protezler yerine takılarak tedavi tamamlanmaktadır. Bu tedaviler uzman diş doktorları tarafından steril bir ortamda steril malzemeler kullanılarak uygulanmaktadır. Tamamlanan implant destekli protetik tedaviden sonra, implantların uzun yıllar sıkıntısız bir şekilde kullanılması için bireysel ağız ve diş bakımına gerekli özen gösterilmeli ve 6 aylık periyotlarla düzenli olarak diş hekimine kontrollere gidilmesi gerekmektedir. Ağız içine takılan yabancı maddelere kendi dişlerinizden daha fazla önem vermeniz gerekir. İmplantlar temizliği kolay olan ve fazla zaman almayan özelliğe sahiptir. İnsanlarda diş sağlığı ve başarılı bir diş tedavisi için en önemli etken ağız ve diş sağlığına verilecek önemdir.