Karın Germe

Karın Germe

Günümüzde, kadınların doğurma yaşının geç olması, tüp bebek doğumlarının artması, ikiz, üçüz gebeliklerin, artması nedeniyle karın deformasyonu çok sık rastlanılan bir hale geldi.

Diğer bir sık sebep de halk arasında “mideye kelepçe takılması” denen ameliyatların yapılması ile aşırı kilo kaybı ve buna bağlı karın cildinde sarkmalar oluşmasıdır. Bunlara bağlı olarak da karın bölgesi estetiği artmıştır. Abdominoplasti (tummy tuck); karın germe ameliyatı: Karında yağlanma, ciltte aşırı sarkmaya bağlı olarak yapılan bir ameliyat türüdür.

Spora ve diyete rağmen zayıflayamayan ve cildinde toparlanma olmayan hastalarda tercih edilen bir operasyondur. Karın germe ameliyatında; doğuma bağlı, yaşlanmaya bağlı gevşemiş olan karın kasları toparlanmaktadır. Göbek deliği düzeltilir. Fazla yağ dokusu alınır ve sarkmış olan cilt dokusu çıkarılarak karın düz ve gergin hale getirilir.

Eğer karın bölgesindeki problem göbek deliğinin üstünde ve altında ise yapılan işlem “tam karın germe”, eğer problem sadece göbek deliğinin altındaki bölgede ise yapılan işlem “mini-karın germe” olarak adlandırılmaktadır. Bel ve mide bölgesinde de yağlanma varsa bu bölgelere liposuction yapılabilir.

Karın germe

Karın germe ameliyatında iz; sezaryen izinden biraz daha uzun ve iç çamaşırının, bikinin içinde kalacak şekildedir. Karın germe ameliyatında; kullandığınız bir ilaç varsa, şeker hastalığı, yüksek tansiyon, kalp veya damar hastalığı gibi bir hastalığınız bulunuyorsa doktorunuza mutlaka bildirmelisiniz.

Eğer bu hastalıklarınız varsa riskli bir ameliyat olacaktır. Ameliyattan 1 hafta önce kesinlikle aspirin içmeyiniz. Ve en önemlisi ameliyattan en az 1 ay önce ve 1 ay sonra sigara içmemeniz gerekmektedir.Doğumla ilgili olarak; karın germe ameliyatı doğum yaptıktan 1 yıl sonra rahatlıkla yapılabilir. Ve karın germe ameliyatı olduktan 18-24 ay sonra rahatlıkla doğum yapabilirsiniz. Karın germe ameliyatı bebeğin gelişmesine engel olmaz.

Karın Germe Ameliyetı Sırasında Yaşayacaklarınız;

• Doktorumuzla bir ön görüşme yapacaksınız. Karın bölgenizdeki fazlalıklar belirlenecek, Doktorunuz size karın kaslarınızın, yağ fazlalığınızın ve sarkmış cildinizin nasıl düzeltileceğini anlatacaktır.

• Ameliyat gününüz belirlenecektir. Ameliyattan önce 1 hafta boyunca aspirin içmemeniz özellikle hatırlatılacaktır. Sigara içmeyi bırakınız.

• Ameliyat olacağınız günün sabahı aç karnına hastaneye geleceğiniz size bildirilecek. Gerekli kan tahlilleriniz yapılacak ve anestezi doktoru sizi görecektir.

• Tahlilleriniz sonrası doktorunuz gelip çizimlerinizi yapacak ve fotoğrafınızı çekecektir. Fotoğrafınızı çekmedeki amacımız; ameliyat öncesi ve sonrası görüntülerinizi karşılaştırıp size göstermektir. Hiçbir şekilde sizin izniniz olmadan hiçbir hastaya gösterilmez ve internet sitesinde yayınlamaz. Çizim ve fotoğraftan sonra yaklaşık 2-3 saatlik bir operasyona alınacaksınız.

• Operasyon sonrası 1 gece hastanede kalacaksınız ve sabah doktorunuz gelip sizi görecek ve taburcu edecektir. Antibiyotik ve ağrı kesicileriniz reçete edilecektir.

• Sorulan ikinci sık soru da ameliyattan sonra iki büklüm mü yürüyeceğim. ? Tabi ki hayır, yeni gelişen teknikler sayesinde günlerce iki büklüm yürümenize gerek yoktur.

• Ameliyat sonrası 1 ay boyunca, vereceğimiz özel karın korsesi kullanacaksınız.

• Ameliyattan sonra 3- 4 gün içinde bir kere sizi pansumana çağıracağız. Dikişleriniz kendiliğinden eriyecek. Banyo yapmanıza ilk pansuman sırasında karar verilecektir.

• Spora başlamanıza ise doktorunuz takiplerinde 1-2 ay içinde izin verecektir.

• Ameliyat sonrası karın bölgenizde şişlik, morluk, uyuşukluk (hissizlik) olabilir. Bunlar normaldir. Hissizlik 6 ay içerisinde düzelecektir.

• Service
    Karın Germe Ameliyatı Sonrasında Hamilelik

Karın germe ameliyatı yaptırmak isteyen kişilerin en çok merak ettikleri konulardan bir tanesi de ameliyat sonrasında hamile kalmanın herhangi bir komplikasyona neden olup olmayacağıdır. Karın germe operasyonu hamile kalmayı etkileyen veya hamilelik sürecinde herhangi bir soruna neden olabilecek bir operasyon değildir. Karın gerdirme işlemi yaptıran kadınlarda hamilelik için uygun zaman operasyonun iyileşme sürecinin tamamlanması ile ilişkilidir ve operasyondan ne kadar süre sonra hamile kalınabileceğine hekim tarafından karar verilmesi en sağlıklı yöntemdir. Bir diğer konu ise hamilelik sonrasında karın germe ameliyatı yaptırmak isteyen annelerin ne kadar süre beklemeleri gerektiğidir.